3 kroki do stworzenia niezapomnianych urodzin dla swojego maluszka

0
415

Pierwsze urodziny to niezwykle ważny i piękny moment dla całej rodziny. Nierzadko, podczas tego wyjątkowego dnia, rodzice chcą przygotować przyjęcie, do którego będą wracać wspomnieniami przez wiele, następnych lat.

W organizacji urodzin ważne jest, aby zapewnić moc atrakcji nie tylko jubilatowi lub jubilatce, ale także – wszystkim gościom, którzy w tym dniu przyszli świętować tą niezapomnianą chwilę.

Jak zatem zorganizować pierwsze urodziny, aby zapamiętali je bliscy? Co zrobić, aby wnętrze wyglądało pięknie na zdjęciach, które maluch chętnie obejrzy, gdy już dorośnie?

Krok 1: Wybierz tematykę

W urządzeniu przyjęcia niezwykle pomocny jest… plan i pomysł. Zanim więc przystąpisz do organizowania przyjęcia zastanów się: co lubi Twoja pociecha? Jaki kolor ma być tym dominującym? Jaki motyw przewodni ma królować w formie dekoracji i atrakcji?

Nawet najprostsza odpowiedź może stać się inspiracją do stworzenia niezwykłego przyjęcia. Przykładowo więc – zdecydować się możesz na konkretny motyw kolorystyczny lub postacie z ulubionych bajek czy książeczek. W tym pierwszym przypadku doskonale sprawdzą się zarówno klasyki – czyli róż dla dziewczynki lub błękit dla chłopca – jak i nieco oryginalniejsze barwy. Postaw więc na srebro i granat, złoto i róż lub żółty i fioletowy, jeśli chcesz zaskoczyć gości.

Alternatywą dla jednokolorowych dodatków są motywy zaczerpnięte z bajek i książek. Wybierz więc dodatki z podobizną bohaterów Disneya, Świnki Peppy albo Psiego Patrolu. Dla przyszłego astronautu idealnie sprawdzą się elementy inspirowane kosmosem, dla gwiazdy sportu – motywy z piłkami footbolowymi, dla małej kowbojki elementy z Dzikiego Zachodu, a dla piosenkarki – nutki i klucze wiolinowe.

Krok 2: Dobierz dekoracje

Ozdoby na roczek mogą być niezwykle piękne, kolorowe i kreatywne. Jeśli więc planujesz urodziny dla swojego maluszka, nie może na nich zabraknąć:

  •       Balonów – zarówno klasycznych, które złączysz w kępki i rozwiesisz przy suficie, jak i tych wielkich, napełniane helem. Szczególnie popularne są cyferki odwzorowujące liczbę lat lub literki-anagramy, które symbolizują imię jubilata/ki.
  •       Papierowa zastawa – zwłaszcza, jeśli wśród dorosłych gości, pojawią się też inne maluchy, które w ferworze zabawy zrzucają ze stołu talerzyki i kubki. Wybierz kolorową zastawę, która wkomponuje się w inne dekoracje, nie zapominając o plastikowych kieliszkach dla rodziców. Pamiętaj – im więcej papierowych i plastikowych elementów, tym mniej zmywania!
  •       Girlandy – papierowe, kolorowe wycinanki rozwiesić można na drzwiach, na oknach, nad stołem i pod sufitem. Doskonale zapełniają puste przestrzenie i od lat kojarzone są właśnie z dziecięcymi przyjęciami. Oprócz klasycznych, kolorowych trójkątów, wybrać możesz girlandy w zwierzątka, kwiatki i gwiazdki.
  •       Korony i czapeczki – świetnie wyglądają na zdjęciach i podkreślają charakter przyjęcia. Maluchowi warto sprawić dedykowaną czapeczkę, np. z numerem „1”.
  •       Toppery na tort – czyli dekoracje na wąskim patyczku, który wbić można w górną warstwę ciasta. Oprócz klasycznego „birthday”, świetnie prezentują się toppery z cyfrą lub imieniem. Jeśli zamiast tortu serwujesz babeczki – wybierz pikery z np. kokardkami lub podobiznami zwierzątek.
  •       Serwetki – czyli idealne uzupełnienie nakrycia stołu, na którym to królują słodkie przekąski, kolorowe drinki i świeże sałatki. Papierowe serwetki w groszki, zwierzątka lub napisy pozwolą wytrzeć ręce lub plamę, przepięknie dekorując całą zastawę.

Wszystkie te ozdoby i dekoracje oferuje Ci sklep Moje Party, w którym to znajdziesz ogrom kreatywnych inspiracji.

Krok 3: Zadbaj o przystawki

Oprócz tortu z kolorową świeczką z numerem „1”, musisz zadbać o odpowiedni poczęstunek. W tym celu skorzystać możesz zarówno z gotowego cateringu, jak i… z własnych sił w kuchni. Tworząc menu na urodziny weź pod uwagę gusta zarówno starszych, jak i młodszych gości. Ważne jest więc, aby na stole postawić karafkę z wodą mineralną, świeżo wyciskane soki i aromatyczną kawę. Nie może zabraknąć gorącego dania głównego – np. na bazie ryb lub mięsa – jak i przekąsek, które łatwo „skubnąć” w przerwie pomiędzy zabawą i rozmowami. W tej roli idealnie sprawdzą się koreczki, zawijana tortilla, taco meksykańskie, paluszki, chipsy czy pieczone ziemniaczki. Warto także postawić na absolutne klasyki – np. domową pizzę, którą uwielbiają wszyscy goście, makaron w pomidorowym sosie lub rozgrzewającą zupę. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here