Webmasterzy oraz osoby pozycjonujące swoje strony często korzystają z rozwiązań pozwalających uzyskać dostęp do danych statystycznych. Pozycjonowanie może być dzięki temu łatwiejsze, gdyż można poznać preferencje różnych użytkowników dotyczące treści oraz używanych najczęściej słów kluczowych. Dane takie często udostępniają właściciele serwerów hostingowych, na których znajduje się strona lub specjalne serwisy zajmujące się gromadzeniem i sprzedawaniem takich danych. Warto wybrać takie słowa kluczowe, które są po prostu naturalnym wyborem dla wielu osób. Pozycjonowanie pod sztucznie zaproponowane słowa może nie wyjść, gdyż nikt ich nie użyje. Część osób korzysta z dłuższych fraz, część wpisuje tylko konkrety i to wszystko będzie widać w statystykach. Trzeba też dodać, że dzięki dostępowi do statystyk widać wyraźnie, skąd przychodzą osoby najczęściej goszczące na danej witrynie. Wszyscy webmasterzy doskonale wiedzą o wadze danych statystycznych i dzięki nim regularnie sprawdzają, jak jeszcze wiele zostało im do zrobienia. Pozycjonowanie wymaga stałego trzymania „ręki na pulsie”, dlatego też dobrze jest znaleźć dla siebie rozwiązanie dotyczące statystyk jak najwcześniej.