Informacja starosty o lokalnym rynku pracy potrzebna jest nam w przypadku kiedy chcemy zatrudnić do swojej firmy obcokrajowca. Wówczas starosta potwierdzi czy praca, która przewidziana dla cudzoziemca, nie może być wykonywana przez bezrobotnego, który zarejestrowany jest w urzędzie pracy. Polski przedsiębiorca ma możliwość zatrudnić w swojej firmie cudzoziemca na postawie zezwolenia na pracę, jednak pierwszeństwo mają bezrobotni Polacy.
Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/informacja-starosty-o-lokalnym-rynku-pracy/
Informacja starosty o lokalnym rynku pracy – dokumenty
O taką informację występujemy jeszcze przed złożeniem wniosku o zezwolenie na pracę. Wykonujemy to osobiście w urzędzie lub najprościej i najszybciej za pomocą internetu.
Do wypełnienia elektronicznych dokumentów musimy potwierdzić je jeszcze przy pomocy podpisu kwalifikowanego lub Profilu Zaufanego. Właściwym urzędem, który należy wybrać będzie ten wybrany we względu na główne miejsce wykonywania pracy.
Test lokalnego rynku pracy
Powiatowy urząd pracy zweryfikuje podczas takiego testu czy wśród osób bez pracy nie ma jakiejś osoby, która mogłaby wykonać taką pracę.
W momencie kiedy urzędnicy nie znajdą takiego bezrobotnego, starosta wydaje informację o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych naszego biznesu na lokalnym rynku pracy.
Ważne! Starosta wydaje informację nie wcześniej, niż 180 dni przed złożeniem wniosku.
Informacja starosty
Składając zgłoszenie musimy pamiętać o tym, że nie mamy możliwości oferować niższego wynagrodzenia, niż te, które otrzymują lokalni pracownicy znajdujący się na podobnych stanowiskach. Starosta nie uwzględni zaniżonych lub zawyżonych wymagań.
Kiedy starosta wyda informację o braku możliwości zaspokojenia Twoich potrzeb kadrowych będziesz miał możliwość złożyć wniosek do wojewody o wydanie zezwolenia na pracę dla cudzoziemca.
Zobacz też: http://www.flapjack.pl/jednolite-zezwolenie-pobyt-czasowy-prace/